Controlul electronic al accesului – flexibil și sigur
Sistemul de control al accesului interzice fiabil accesul musafirilor nepoftiți, permițând trecerea persoanelor autorizate. Aspectul esențial este: cine este autorizat să intre, unde și când? – În fond, este în joc siguranța oamenilor, bunurilor și datelor.
Stop! Vă rugăm să prezentați actele dvs.!
Aceste cuvinte, sau altele asemenea, erau folosite cândva pentru împiedicarea trecerii frontierelor de către persoane necunoscute sau neautorizate, respectiv a pătrunderii în fabrici sau prin porțile clădirilor guvernamentale. Personalul de securitate, portarii și ușierii încă mai supraveghează adesea cine are sau nu dreptul de a trece printr-o ușă.
Clădirile companiilor, clădirile de birouri sau depozitele conțin tot soiul de bunuri și date care trebuie protejate la maximum împotriva furturilor, spionajului și vandalismului. Angajații care pătrund îndreptățit și periodic într-o clădire sunt fie cunoscuți de către portar, fie au o mulțime de chei la ei. Însă vremurile cheilor zornăitoare aparțin trecutului, deoarece sistemele moderne de siguranță sunt fără cheie, ceea ce le face deopotrivă mai comode și mai sigure.
Sistemele moderne de control al accesului controlează electronic cine și unde poate merge într-o clădire sau într-un loc, precum și când. Acestea sunt adaptate în funcție de tipul de companie, de procesele operaționale derulate la nivelul acesteia și de nivelul traficului de persoane.
De exemplu, spitalele, farmaciile, centrele de date, aeroporturile și băncile au zone deosebit de sensibile, care trebuie protejate împotriva accesului neautorizat. În hoteluri, accesul clienților hotelului este permis doar în camera proprie sau în zonele de relaxare. În schimb, magazinele universale permit accesul vizitatorilor în cursul orelor de program, însă doar al persoanelor autorizate în afara orelor respective. În timp ce toți angajații trebuie să aibă acces în unitățile de producție, doar anumite categorii de personal vor avea acces în zonele periculoase sau cu nivel superior de confidențialitate, de exemplu.
Componentele unui sistem de control al accesului
Sistemele de control al accesului constau din cel puțin trei componente: mediul de identificare, cum ar fi un document de identitate sau o caracteristică biometrică. Cititorul (de cartele), ce înregistrează informațiile sau datele de identificare și le transmite unității de comandă a ușii sau sistemului de comandă pentru controlul accesului (ACU) în vederea evaluării. Sistemul de comandă pentru controlul accesului verifică autorizarea accesului și autorizează sau respinge deblocarea ușii, chiar în absența unei conexiuni permanente cu aplicațiile pentru controlul accesului. Dacă rezultatul verificării este pozitiv, o unitate de acţionare cu motor electric a ușii, o încuietoare cu motor sau o contraplacă electrică permite accesul.
Există contacte suplimentare ale ușii și încuietorii care sunt conectate la unitatea de comandă a ușii pentru monitorizarea stării ușilor (închisă, blocată, deschisă). Astfel se identifică orice tentative de intervenție frauduloasă și spargere și se declanșează alarmele.
Sistemele moderne de control al accesului pot administra drepturile de acces sus-menționate atât online, cât și offline. Sistemele offline constau din butuci de încuietori digitali și sisteme de feronerie glisantă și, spre deosebire de un sistem online, autorizațiile sunt salvate pe o cartelă de legitimare.
Avantajele sistemelor electronice de control al accesului
- nu este necesară operarea de modificări ale sistemului în ansamblu dacă se pierde un mediu de identificare; este posibilă suspendarea imediată a transponderului sau a cartelei de legitimare pierdute
- imagine de ansamblu asupra tuturor autorizațiilor de acces valabile la un moment dat
- se pot defini numeroase profiluri de acces
- se pot opera modificări ale autorizațiilor în orice moment
- Protecția bunurilor și datelor prin accesul controlat: membrii personalului și vizitatorii au stabilite drepturi diferite de acces în anumite zone și la anumite ore
- declanșarea unei alarme în cazul unei intervenții frauduloase sau unei tentative de acces neautorizat
- s-a terminat cu ușile „uitate”
- se pot conecta, de asemenea, sisteme de control al accesului și de pontaj
GEZE: soluții optime pentru concepte de securitate personalizate
Sistemul de control al accesului cu cititor RFID cu rază largă de acțiune © Dirk Wilhelmy / GEZE GmbH
GEZE furnizează soluții personalizate de control al accesului – adaptate în funcție de nevoile specifice sectorului și clientului. Fiecare soluție este dezvoltată pentru un anumit client pe baza gamei de produse GEZE.
Fiind soluții de sistem compacte, interconectate, ce includ toate componentele utilizate pentru uși, sistemele de control al accesului GEZE satisfac cerințele sistemelor moderne de identificare. Vizitatorilor și membrilor personalului li se permite accesul în anumite zone, la orele prestabilite – drepturile de acces putând fi modificate foarte rapid pentru fiecare ușă în parte. Dimensiunile minime ale sistemelor de comandă pentru controlul accesului și integrarea cititoarelor pentru legitimații în instalațiile clădirilor asigură o mare libertate de concepție cu privire la încăperi și uși. Sistemele de control al accesului GEZE pot fi utilizate pentru uși separate, precum și pentru sisteme de uși interconectate.
Accesați Sistemele de siguranță GEZE
Cititoarele RFID GEZE
Cititorul GCER 100 RFID este un sistem de control al accesului conceput pentru funcționarea autonomă. Sistemul constă dintr-o unitate de comandă și un cititor. Se pot utiliza ca medii de identificare cartele de legitimare, brelocuri de chei sau chei auto. Fiind limitat la maximum 100 de medii de identificare memorabile, cititorul RFID GCER 100 este soluția ideală pentru clădiri mai mici, în care trebuie să se asigure accesul autorizat al unui număr limitat de persoane.
Accesați Cititorul RFID GEZE GCER 100
Soluția GCLR de mare extensie este utilizată pentru controlul accesului sau intrării, respectiv ca sistem personal de protecție. Acesta constă dintr-un cititor GCLR cu rază largă de acțiune, ce este amplasat în apropierea ușii, și un transponder aflat asupra utilizatorului. Acest sistem permite accesul în anumite zone și monitorizarea și controlul punctelor de trecere.
GEZE îmbină sistemele de control al accesului și căile sigure de evacuare
Identificarea și controlarea persoanelor autorizate să intre într-o clădire sunt parte a conceptului de siguranță al clădirii. Însă siguranța nu trebuie privită doar din punct de vedere al accesului, trebuind să fie avută în vedere și evacuarea în siguranță a unei clădiri în caz de urgență. În caz de urgență, trebuie ca toată lumea să poată părăsi incinta – însă nu oricine trebuie să și poată intra printr-o ieșire de urgență deschisă. Securitatea nu trebuie să se asigure cu afectarea siguranței.
Încuietorile cu motor GEZE cu funcție antipanică simplă sau integrală deblochează ușile prin intermediul unui motor ca reacție la un semnal provenit de la sistemul de control al accesului, de exemplu. Acestea pot fi deblocate mecanic în orice moment în caz de urgență. După utilizare, funcția de autoblocare asigură blocarea la loc a ușii în conformitate cu cerințele asiguratorilor.
Sistemul de control al accesului interconectat în clădirile inteligente
Interconectarea inteligentă: sistemele de uși de siguranță multifuncționale © Jürgen Pollak / GEZE GmbH
Sistemul de control al accesului poate fi, de asemenea, interconectat în sistemul de management al clădirii, cum este cazul noului sediu central al companiei Vector Informatik din Stuttgart. Pentru asigurarea monitorizării permanente și operării a peste 180 de sisteme de uși de siguranță multifuncționale, toate sistemele de uși automate din noul campus IT al Vector Informatik sunt interconectate prin intermediul unui modul de interfață în sistemul BACnet de management al clădirii.
GEZE furnizează soluții digitale de rețea personalizate. În cadrul acestora, cutii de distribuție speciale servesc pe post de puncte centrale de intersecție, în care sunt reunite toate cablurile și modul de interfață BACnet. Structura uniformă a cutiilor de distribuție îi oferă administratorului clădirii o imagine de ansamblu asupra interfețelor cu alte dispozitive ale ușilor individuale și, astfel, asupra tuturor componentelor tehnice interconectate ale clădirii.
Pachetele complete, specifice sectorului
Obiectele pentru uși BIM GEZE sunt de ajutor la proiectarea clădirii, mai exact la proiectarea ușilor. Arhitecții noștri asigură, de asemenea, asistență din punct de vedere al cerințelor individuale și specifice sectorului cu privire la acces, pentru care am dezvoltat soluții speciale. Dispunând de specialiști în domeniu și numeroși ani de experiență pe piață, GEZE vă pune la dispoziție expertiza de care aveți nevoie.
Clienții beneficiază de un pachet complet oferit de noi: consultanță, dezvoltare de soluții, proiectare, produse, montaj și service post-vânzare.
Automatizarea clădirilor este viitorul – iar interconectarea sistemului de acces în sistemul de management al clădirii este exact ceea ce facem. Interconectarea permite o monitorizare permanentă a stării ușilor, respectiv intervenția de la distanță dacă este cazul.
Instruirea de bază și cu privire la montaj
GEZE asigură instruire pe temele sistemelor de control al accesului, încuietorilor iQ și sistemelor de tehnologie pentru siguranță, interesați-vă cu privire la cursurile noastre de instruire.
Ajutor rapid
Controlul accesului este un subiect sensibil, în special atunci când lucrurile nu funcționează așa cum ar trebui. Și în acest sens, aveți în GEZE un partener de încredere. GEZE Service vă asigură sprijinul rapid și soluții, contracte de service, precum și asistență imediată dacă avei nevoie. Echipa noastră numeroasă de la nivel global este gata să vă ajute.
GEZE furnizează și numeroase instrumente care vă pot fi de ajutor în proiectarea ușilor.